Hoe deel je wijnkennis en hoe bereik je een nieuwe doelgroep wijndrinkers op originele en vernieuwende wijze? Volgens Derrick Neleman, initiatiefnemer van het wijnportaal By The Grape, zou dat ondermeer kunnen met een grappige en informatieve tekenfilmserie rond het thema wijn.
Hoe deel je wijnkennis en hoe bereik je een nieuwe doelgroep wijndrinkers op originele en vernieuwende wijze? Volgens Derrick Neleman, initiatiefnemer van het wijnportaal By The Grape, zou dat ondermeer kunnen met een grappige en informatieve tekenfilmserie rond het thema wijn.
Merlot&Chardonnay
De tekenfilmserie heet Merlot&Chardonnay, met druivenkarakters in de hoofdrol. Zij presenteren een nieuwsrubriek vanuit hun belevingswereld. Volgens Neleman zou dat vaak voor ‘hilarische’ momenten zorgen.
Stefan de Groot van Creative Cave ontwikkelde de karakters en produceert wekelijks een nieuwe aflevering. De muziek is van Candy Dulfer en Thomas Bank, die al eerder de muziek schreven voor de documentaire Kissed By the Grape.
Elke woensdag verschijnt een nieuwe aflevering van Merlot&Chardonnay op http://www.bythegrape.com.