HENRI BLOEM, PASSIE VOOR WIJN
De eerste reactie van iemand die voor het eerst een van de wijnspeciaalzaken van Henri Bloem binnenstapt, is er meestal een van: ‘wow, wat een enorme hoeveelheid wijn’! Een kleine 1.500
verschillende wijnen sieren de typische vurenhouten schappen. Vinogroep Nederland B.V. te Tilburg is de franchisegever van een keten met 21 toonaangevende wijnspeciaalzaken (vinotheken) onder de naam Wijnkoperij Henri Bloem. Deze franchiseorganisatie, opgericht in 1976, kenmerkt zich door korte lijnen, een kleine overhead en een nauwe samenwerking met haar franchisenemers. Ter versterking van ons team zoekt Vinogroep Nederland B.V. een full-time franchisemanager: een enthousiaste, commerciële duizendpoot met wijnkennis die meehelpt om de formule van Wijnkoperij Henri Bloem verder uit te breiden en te professionaliseren. Je kent de franchise wereld op je duimpje en weet je soepel te bewegen tussen de formule, ondernemers en overige partijen.
Functieomschrijving
In deze veelomvattende functie heb je meerdere pannetjes op het vuur staan en schakel je continue tussen de verschillende aspecten die dagelijks op je pad komen. Tot je gevarieerde takenpakket behoren onder meer de volgende werkzaamheden:
– Je levert een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling én de groeiambities van Henri Bloem
– Adviseren en stimuleren van franchisenemers in de verschillende vestigingen
– Bewaken van de winkeluitstraling en concept met een adviserende rol richting de franchisenemer
– Signaleren en analyseren van marktontwikkelingen, zowel op landelijk als regionaal niveau
– Commercieel beleid en marketingplan uitzetten en uitvoeren, eventueel in combinatie met franchisenemers
– Opstellen, begeleiden en evalueren van diverse marketing activiteiten, zowel op landelijk als regionaal niveau
– Begeleiding van franchisenemers op operationeel gebied
– Optimaliseren van relatie tussen organisatie en franchisenemers
– Centrale inkoop facilitaire producten, prijsafspraken contractleveranciers
– Verantwoordelijk voor online marketing en website beheer
– Benchmarken
– Organisatie selectieproeverijen
– Diverse ondersteunende activiteiten
Functie-eisen
Hbo-opleiding, richting commerciële economie/marketing, minimaal enkele jaren ervaring in een commerciële binnendienst- en/of marketingfunctie, bij voorkeur op het gebied van franchising. Goed cijfermatig aangelegd en ervaring met Office (365) en Exact Online. Goede beheersing van de Engelse taal (Frans sprekend is pré). Gedegen wijnopleiding, minimaal WSET 3/4 of vinoloog van de Wijnacademie.
Wij bieden
Een leuke, afwisselende baan binnen een klein team. Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Informatie
Stuur een korte motivatie met CV naar: vino@henribloem.nl.
Voor vragen met betrekking tot deze functie kunt u contact opnemen met Anton Bongers op telefoonnummer: 040-2441693.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.