Supermarkt Plus, digitaal platform By the Grape en webwinkel Vindict hebben alledrie een wijnmarketingprijs gewonnen. De prijzen werden door het Productschap Wijn uitgedeeld op het vaksymposium Wijn & Marketing. De Wijn Marketing Awards worden gegeven aan de beste marketinginspanningen in de branche.
Supermarkt Plus, digitaal platform By the Grape en webwinkel Vindict hebben alledrie een wijnmarketingprijs gewonnen. De prijzen werden door het Productschap Wijn uitgedeeld op het vaksymposium Wijn & Marketing. De Wijn Marketing Awards worden gegeven aan de beste marketinginspanningen in de branche.
Supermarkt Plus won een prijs in de categorie Wijnimporteur met het concept ‘De wijnadviseur in de supermarkt’, een gezamenlijk project van Plus en wijnuitzendbureau Wine Masters. In zes supermarkten staat drie uur per week een wijnadviseur, die klanten kan helpen bij het kiezen van de juiste wijn.
By the Grape was genomineerd in de categorie Niet-Wijnimporteur. Op de website zijn artikelen te lezen van wijnschrijvers, maar vooral van amateur-schrijvers uit alle hoeken van de wijnwereld. By the Grape brengt ook een tijdschrift uit en initiatiefnemer Derrick Neleman richt zich op marketing voor wijnbedrijven.
Een aanmoedigingsprijs ging naar Vindict, die in een flower power guerilla-actie straatmeubilair opvrolijkten.
De marketingprijzen werden dit jaar voor de tweede keer uitgereikt. Op www.wijn.info kunnen initiatieven worden aangemeld voor de verkiezing van 2011.