Nieuwe campagne Alsace - Perswijn
Nieuws

Nieuwe campagne Alsace

Geen ooievaars meer die van grands blancs nippen en ook geen uitstapjes naar ‘de Aziatische keuken’ meer. Het Conseil Interprofessionnel des Vins d’Alsace (CIVA) heeft een nieuw campagneconcept ontwikkeld om de wijnen uit de streek te promoten op de belangrijkste exportmarkten.


En daarmee ook in Nederland, na België de op een na belangrijkste afnemer van voor stille wijnen. De Alsace heeft echter al enkele jaren te maken met stagnerende afzetten en een imagoprobleem. En dus ook met de uitdaging om dat imago te verbeteren.

Fris

Om een antwoord te bieden op de vraag waar Alsace-wijnen nu eigenlijk voor staan, wordt in de nieuwe campagne de nadruk gelegd op de ‘pure expressie’ van die wijnen. Volgens het CIVA blijft de Alsace hiermee dichter bij zijn ‘eigen identiteit’ en bij het vermeend ‘unieke karakter’ van de wijnen. Centraal in de campagne staan geur- en smaakbeleving met frisheid en de karakteristieke aroma’s van fruit, bloemen en kruiden. Het gastronomische aspect komt voortaan pas op de tweede plaats.

Fleurig

De campagne concentreert zich op de vier belangrijkste wijnen van de Alsace : Pinot Blanc, Riesling, Pinot Gris en Gewurztraminer. In hoeverre de boodschap van pure expressie door alle Alsace-wijnen op de Nederlandse markt waar gemaakt wordt, is voor enige gerede twijfel vatbaar. Of de campagne overtuigend zal overkomen, blijft daarom voorlopig nog even afwachten. Maar aan het fleurige beeldmateriaal zal het alvast niet liggen.

 www.smaakexperience.com 

Nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze nieuwsbrieven en ontvang uitnodigingen voor wijnproeverijen, wijntips, het laatste wijnnieuws en onze flesaanvraag.

Bij inschrijving ontvangt u gratis het e-book van Lars Daniëls MV over terroir. Meer dan 20.000 wijnliefhebbers en 900 importeurs ontvangen onze nieuwsbrief.

Zijn uw gegevens veranderd? Schrijf u met uw oude e-mailadres opnieuw in en u krijgt de mogelijkheid om uw gegevens aan te passen.

Reageer op dit item

nl Nederlands