Duitse wijn profiteert van WK - Perswijn
Nieuws

Duitse wijn profiteert van WK

Het WK voetbal heeft Duitsland geen windeieren gelegd. Ook voor de meeste van de 55 bedrijven die zich lieten verleiden tot het aanbieden van 130 wijnen met speciale WK-etiketten is de balans positief uitgevallen. In totaal zijn ongeveer 2 miljoen flessen van deze WK-wijnen verkocht. Daarnaast is er volgens het Deutsches Weininstitut nog sprake van een niet te onderschatten ‘imagoverhogend effect’ voor Duitse wijnen in het algemeen. 
De beste resultaten werden geboekt in het levensmiddelenkanaal, in mindere mate in de vakhandel en de horeca.
Het WK voetbal heeft Duitsland geen windeieren gelegd. Ook voor de meeste van de 55 bedrijven die zich lieten verleiden tot het aanbieden van 130 wijnen met speciale WK-etiketten is de balans positief uitgevallen. In totaal zijn ongeveer 2 miljoen flessen van deze WK-wijnen verkocht. Daarnaast is er volgens het Deutsches Weininstitut nog sprake van een niet te onderschatten ‘imagoverhogend effect’ voor Duitse wijnen in het algemeen. 
De beste resultaten werden geboekt in het levensmiddelenkanaal, in mindere mate in de vakhandel en de horeca. Opmerkelijkk is ook dat een aantal WK-wijnen in het het buitenland verkocht is, waaronder in Zwitserland en Nederland. Tijdens VIP-ontvangsten in de diverse stadions zijn ruim 100 duizend flessen Duitse wijn uitgeschonken, wat neerkomt op een gemiddelde van ongeveer 1600 flessen per wedstrijd. Was er op het veld ook maar zo lustig op los gescoord…

Reageer op dit item

nl Nederlands