De naam van Nederlands’ oudste wijnimporteur keert weer terug op de Nederlandse markt. Vandaag lanceerde Oud Reuchlin & Boelen zijn nieuwe aanpak onder de naam; Jacobus Boelen. Hiermee richt de wijnimporteur zich specifiek op de top gastronomie. “We zien dat de top gastronomie in Nederland de laatste jaren trendsettend is en een positieve ontwikkeling doormaakt. Daarom verdient dit segment een aparte en onderscheidende bewerking.
Met een exclusief assortiment, wijn en wijn-spijs advisering voor zowel de ondernemer als de sommelier”, aldus Eric Welles, directeur van Oud Reuchlin & Boelen.
Onderscheidend merkBijna 300 jaar nadat Johannes Boelen zich in Amsterdam inschreef als ‘Wijncooper’ wordt de naam nieuw leven ingeblazen. “Met de nieuwe wijnhuizen die aan het portfolio zijn toegevoegd, zoals Craggy Range, G.D. Vajra, Álvaro Palacios en Valdespino, eigen rayonmanagers en eigen activiteiten en evenementen wil Jacobus Boelen dé partner zijn voor de top gastronomie. Een merk met een rijke historie maar vooral een merk dat zich richt op de toekomst”, aldus Welles.
Het assortiment speelt een belangrijke rol bij Jacobus Boelen. “Regelmatig zullen er bijzondere vondsten aan het assortiment worden toegevoegd. Het assortimentsboek van Jacobus Boelen is dan ook een levend document”, aldus Corinne Hofland, Purchase- & Portfoliomanager bij Oud Reuchlin & Boelen.
Officiële lanceringOnder toeziend oog van journalisten, horeca ondernemers, sommeliers en relaties van Oud Reuchlin & Boelen werd het label vanochtend gelanceerd in EYE. Voordat directeur Eric Welles het grote nieuws onthulde werden de aanwezigen getrakteerd op een inhoudelijk programma met gastsprekers. De culinaire begeleiding was in handen van sterrenchefs Soenil Bahadoer van Restaurant De Lindehof** en Lars van Galen van Restaurant ‘t Lansink*.
Toekomst van de wijnwereld
Trendwatcher Adjiedj Bakas sprak over de groeiende rol van de sommeliers in restaurants. Mensen blijven open staan voor een goed advies en kunnen juist door het gebruik van diverse apps laten zien waar ze van houden. Dit werd uiteraard bevestigd door Heini Zachariassen, oprichter van de wereldberoemde app ‘Vivino’. Onlangs liet Vivino de reviews van de wijn app vergelijken met de punten en ratings van Robert Parker en Wine Spectator. Hieruit bleek dat de beoordelingen van consumenten verrassend dichtbij die van de kenners lagen.