Nieuwe certificaten keurmerk KVNW Register Wijnhandelaar uitgereikt - Perswijn
Persberichten

Nieuwe certificaten keurmerk KVNW Register Wijnhandelaar uitgereikt

(persbericht)Op 9 oktober jl. zijn tijdens de algemene ledenvergadering van de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren (KVNW) opnieuw zes bedrijven gecertificeerd als KVNW Register Wijnhandelaar. De zes bedrijven zijn de afgelopen maanden door de onafhankelijke certificatie-instelling Det Norske Veritas (DNV GL) getoetst op een aantal strenge eisen.

De volgende bedrijven hebben het keurmerk ontvangen:

–    Abbema Wines, Zwijndrecht

–    Kwast Wijnkopers, Nieuw Vennep

–    Luiten Wijnimporteur, Dordrecht

–    Oud Reuchlin & Boelen, Zoetermeer

–    Schermer Wijnkopers, Hoorn

–    Wijnkooperij de Lange, OosterhoutRecentelijk is ook Berghorst Hengelo B.V. gecertificeerd als

KVNW Register Wijnhandelaar.

Voedselveiligheid

De KVNW helpt ondernemers in de wijnsector vorm te geven aan kwaliteit, duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het keurmerk KVNW Register Wijnhandelaar is daarbij de basis. De gecertificeerde bedrijven dragen zorg voor de ontwikkeling, naleving en continue aanscherping van beleidsmaatregelen. Dit doen zij vanuit de verantwoordelijkheid die ze hebben voor de gezondheid en veiligheid van afnemers en consumenten.

WiM-campagne

Naast eisen op het gebied van voedselveiligheid en traceerbaarheid worden bedrijven getoetst op hun inspanningen op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Een van de pijlers daarbij is de campagne Wine in Moderation (WiM). Deze campagne benadrukt dat alleen een matige en verantwoorde consumptie van wijn een rijke ervaring oplevert.De KVNW heeft zich eerder dit jaar aangesloten bij het internationale platform Wine in Moderation. De Nederlandse WiM-campagne is gisteren na afloop van de algemene ledenvergadering officieel gelanceerd. De lancering vond plaats in aanwezigheid van George T. Sandeman, president van Wine in Moderation Internationaal.De WiM-campagne wil Nederlandse consumenten inspireren en informeren over verantwoorde wijnconsumptie en onverantwoorde alcoholconsumptie tegengaan. Centrale boodschap daarbij is: geniet van wijn, maar drink met mate.

Voor meer informatie over de WiM-campagne zie: www.wimoverwijn.nl.

Voor meer informatie over het keurmerk en de voorwaarden zie: www.mijnkvnw.nl     

Reageer op dit item