Na een samenwerking van meer dan tien jaar scheiden per 1 augustus de wegen van Uitgeverij de Wijnpers, uitgever van wijntijdschrift Perswijn, en André Sauerbier. In de afgelopen tien jaar verzorgde André de advertentieacquisitie en de organisatie en marketing van de verschillende evenementen.
Ook was hij betrokken bij het opzetten van de internet- en social media-activiteiten van Perswijn. In deze tien jaar is Perswijn uitgegroeid tot een succesvolle formule met naast het tijdschrift met goedbezochte website en nieuwsbrief, ook een professionele evenemententak.
Ondanks een prettige samenwerking hebben beide partijen besloten deze te beëindigen. Sauerbier wil meer tijd besteden aan Het Wijninstituut en Perswijn was op zoek naar vernieuwing. Petri Houweling, voorheen betrokken bij het tijdschrift Esta, zal de opvolger zijn van André Sauerbier bij Perswijn.
Ronald de Groot, uitgever en hoofredacteur van Perswijn: “Wij hebben dit jaar, het jaar van ons 25-jarig jubileum, onze prioriteiten en toekomstwensen op een rij gezet waarbij we ook de acquisitie en lopende zaken onder de loep hebben genomen. We hebben met het aanstellen van enkele nieuwe mensen ook nieuwe kennis en expertise in huis gehaald waardoor we minder hoeven uit te besteden. Dat betekent helaas dat we ook afscheid hebben moeten nemen van enkele gewaardeerde oudgedienden. Maar we zien de toekomst, de komende 25 jaar, met veel vertrouwen tegemoet. Uiteraard willen wij André bijzonder danken voor zijn inzet en resultaten de afgelopen 10 jaar”.
André Sauerbier: “Ik wil me in de toekomst meer richten op Het Wijninstituut. In het bijzonder op cursussen en workshops voor Wijnvakmensen in Wijndetailhandel en Horeca. Daarnaast blijf ik consultant op het gebied van wijn en (sociale media) marketing. Hoe goed de samenwerking ook was, met mijn toenemende werkzaamheden voor Het Wijninstituut was een scheiden van wegen langzamerhand onvermijdelijk. Maar ik kijk ook in de toekomst uit naar een goede samenwerking tussen Perswijn en Het Wijninstituut”.