Vandaag is, na een indraaiperiode, het nieuwe online wijnmagazine Smaakvanwijn.com gelanceerd. Het zoveelste? Nee, aldus hoofdredacteur Marja van Beek, wel het uitgebreidste.
Want het voegt toe wat je bij andere wijnwebsites niet aantreft. Het magazine is een initiatief van het Wijncoachingbureau Soest.
“Smaak van wijn wordt dagelijks gevoed met een verscheidenheid aan wijnartikelen. De inhoud staat op de homepage. Ieder artikel is terug te vinden in het blad. In tegenstelling tot de artikelen in de ‘printed paper’ die na enkele dagen toch op de berg met –nog te lezen- bladen terecht komen” aldus van Beek, tevens eigenaar van het Wijncoachingbureau.
“Het magazine gaat vooral voor diversiteit. Zoveel invalshoeken, zoveel keuzes. Eigenzinnig en kleurrijk door incidentele bijdragen van gerenommeerde vakmensen, zoals bijvoorbeeld de wijnjournalist John Bindels of de horecaspecialist Rémy Dekker” verzekert Marja van Beek.
“We bieden bedrijven uit de wijnwereld een podium om te participeren in het beoogde succes van het blad, om het nog beter gelezen te laten worden. Zo is er ieder weekeinde een restaurant of een hotel met een bijzondere aanbieding: Het Smaak van wijn Menu.
Er zijn interviews in de vorm van wijngesprekken, er is een wijncollege opgezet waar wijntheorie besproken en wijnen geproefd kunnen worden. Tevens is er de mogelijkheid om in te schrijven op de actuele cursussen die het Wijncoachingbureau geeft aan kleine groepen wijnliefhebbers.
Het magazine doet verslag van de proefresultaten van vakhandelwijnen en geeft handelaren, wijnimporteurs en wijnwebwinkels ieder weekeinde de gelegenheid zich aan de lezers te presenteren. Vervolgens worden ze een bepaalde periode gemonitord.
Kortom: Smaak van wijn heeft de ambitie het meest gelezen wijnmagazine van ons land te worden.