Vrijdag 15 juni 2012 opende Spanjes meest bekende wijnmerk Torres een officiële shop-in-shop in de Winery van By the Grape. Deze nieuwe manier van wijn presenteren gebeurt zowel online als offline.
By the Grape introduceert de komende tijd nóg vier topwijnmerken shop-in-shop. De wijnmerken bepalen zelf welke wijnen worden verkocht. Dit shop-in-shop wijnconcept is uniek en geheel nieuw in de Nederlandse wijnwereld.
By the Grape voerde tot nu toe de By the Grape top 100 met wijnen die exclusief verkrijgbaar zijn, vaak van kleine ambachtelijke wijnboeren en duurzaam geproduceerd. De aanvulling met vijf internationale merken shop-in-shop versterkt de totaalbeleving rondom wijn; Torres is het eerste topwijnmerk dat shop-in-shop opent bij By the Grape.
Optimale totaalbeleving wijnmerk
Torres is voor By the Grape eigenaren Derrick Neleman en Bart van den Brink één van ‘s werelds beste voorbeelden hoe een wijnmerk de totaalbeleving rondom wijn kan brengen middels interactie met de consument. Met de uitbreiding van shop-in-shop kunnen klanten bij By the Grape nu terecht voor een exclusief gepresenteerd assortiment van een topwijnmerk, inclusief het hoogste segment en de collectors items.
De wijnen die niet standaard in het assortiment zitten, kunnen worden besteld en thuisbezorgd of worden afgehaald in de winkel. Het By the Grape team is getraind om klanten optimaal te kunnen informeren over de wijnen en wijnhuizen die By the Grape shop-in-shop voert.
Harold Hamersma, wijnschrijver voor o.a. NRC Handelsblad, over Torres shop-in-shop bij By the Grape: ‘Als geen ander wijnbedrijf begrijpt Torres dat de consument meer van wijn geniet als er beleving bij wordt geschonken.’
Extra activering van Torres in de winery
In de By the Grape winery zullen verschillende activiteiten rondom het merk georganiseerd worden. Zo kun je de topwijnen van Torres via het Enomatic wijn doseersysteem proeven in het proeflokaal in Velp en zijn er speciale jaargangen beschikbaar. Ook komen er cursussen, en veilingen van bijzondere jaargangen.
Torres is, zoals het een goed merk betaamt, breed verkrijgbaar, van supermarkt tot tophoreca. By the Grape richt zich nadrukkelijk op de bovenkant van het assortiment dat niet breed verkrijgbaar is, met een uitgebreide merkbeleving.
Over Torres
Al meer dan drie eeuwen is de familienaam Torres met wijn verbonden. De kennis van en liefde voor wijn is van generatie op generatie overgebracht. Deze traditie heeft er, samen met de toekomstvisie van Torres, voor gezorgd dat Torres haar wijnen naar meer dan 120 landen exporteert.
Ook de duurzame werkwijze en filosofie van Torres sluiten aan op die van By the Grape. Zo was Miguel Torres jr. een van de hoofdrolspelers in de documentaire over biologische wijn Kissed By the Grape (2008), die Derrick Neleman samen met filmmaker Fred van Dijk maakte en die wereldwijd op filmfestivals werd vertoond.
Over By the Grape
By the Grape biedt de consument een totaalbeleving rondom wijn. De eerste By the Grape winery is gevestigd in Velp (bij Arnhem) en heeft naast de winkel ook een proeflokaal waarin nauw wordt samengewerkt met oa Riedel, Screwpull en Enomatic.
Naast de online & offline shop, het wijnportal met nieuws, informatie, columns, verhalen en filmpjes is er het papieren By the Grape Magazine dat tweemaal per jaar verschijnt en Jancis, een speciaal voor de iPad gemaakt wijn tijdschrift.
Eigenaren Derrick Neleman en Bart van den Brink hebben uitgebreide kennis van de handel in wijn en jarenlange ervaring in de wijnwereld. Zo was Derrick oprichter van importbedrijf Lovian, dat in Nederland biologische en Fairtrade wijnen op de kaart zette. Bart deed zijn uitgebreide wijn- en retail ervaring op bij DekaMarkt, C.I.V. Superunie en Coenecoop Wine Traders.