Marketingbureau Alterego wint een Productschap Wijn Marketing Award met de campagne ‘In welke wijnmood ben jij?’. De campagne koppelde Franse wijnen aan bepaalde gemoedstoestanden. De prijs werd uitgereikt tijdens het jaarlijkse symposium Wijn & Marketing. Ook Groupe LFE viel in de prijzen, de importeur kreeg een Marketing Award voor de introductie van Osborne Rosafina Rosé.
Marketingbureau Alterego wint een Productschap Wijn Marketing Award met de campagne ‘In welke wijnmood ben jij?’. De campagne koppelde Franse wijnen aan bepaalde gemoedstoestanden. De prijs werd uitgereikt tijdens het jaarlijkse symposium Wijn & Marketing. Ook Groupe LFE viel in de prijzen, de importeur kreeg een Marketing Award voor de introductie van Osborne Rosafina Rosé.
Nieuwe prijs
De Productschap Wijn Marketing Award is een nieuwe prijs, die dit jaar voor het eerst is uitgereikt door het Productschap Wijn. De prijs wordt toegekend aan de beste marketingcampagnes in Nederland. De 42 inzendingen werden beoordeeld door een vakjury onder voorzitterschap van professor Koelemeijer van Nyenrode Business University. Wijnschrijver Harold Hamersma is een van de leden van de jury, net als Hans Schipper, directeur van JF Hillebrand.
In 2010 wordt de prijs weer uitgereikt. Marketingcases die spelen van 1 juli 2009 tot 30 juni 2010 kunnen worden ingestuurd. Meer informatie staat op http://www.wijn.nl/site/marketingaward