Persberichten

E-CRU wines & spirits helpt favoriete wijn te onthouden

(persbericht)Gebeurt het jou ook weleens dat je in de wijnwinkel staat en denkt: ‘Welke wijn vond ik de vorige keer zo lekker tijdens dat etentje met die gebakken zalm?’ Je ogen speuren door de winkel, maar je weet het niet meer precies. De verkoper kan het moeilijk allemaal voor je onthouden.


Daar heeft E-CRU wines & spirits een antwoord op gevonden. Op de website of in de winkel kan je een serviceprofiel laten aanmaken waar jouw wijnen automatisch worden geregistreerd. Op die manier vergeet je nooit meer een favoriete wijn en kan je op eigen naam smaaknotities met anderen delen.

 

Serviceprofiel

Paulien van Eerdenburg: ‘Het serviceprofiel is een innovatief systeem in de wijn/slijtersbranche. We bieden onze klanten een extra service aan door informatie bij te houden van hun favoriete wijnen. Via de mail vragen we of de klant de wijn wil beoordelen in het serviceprofiel. De klant kan op die manier zijn eigen smaaknotities bijhouden. In de winkel zoekt het systeem de wijnen terug en kunnen we een persoonlijk advies op maat geven. In de toekomst zijn ook persoonlijke suggesties via de mail mogelijk. Zodoende werkt het systeem twee richtingen uit en dat is uniek.’

Meerwaarde voor de klant

Zelfs in het digitale tijdperk steken we in veel winkels de betaalde uitgeprinte bon nog in de portemonnee. Bij E-CRU wines & spirits hoeft dat niet meer. Je kijkt in je smartphone en e-mail en daar ontvang je de digitale bon met een link om je smaaknotitie van de wijn te delen in de webshop.

Wytse van der Zweep: ‘Door de invoering van het serviceprofiel komen klanten binnen die bijvoorbeeld vragen naar de wijn die hun partner de vorige keer heeft gekocht. Ze verwijzen naar het serviceprofiel en dan weten we precies welke wijn het is. Op deze manier is het voor onze klanten gemakkelijker en verlaten ze met de juiste fles wijn de winkel.’

Smaaknotities delen

In het persoonlijk serviceprofiel is het eenvoudig voor de klant om zelf smaaknotities bij te houden, die direct worden geplaatst op de website van E-CRU wines & spirits. Maar des te leuker om ook te ontdekken wat voor oordeel andere klanten aan de wijn hebben gegeven. In de webshop worden de smaaknotities zichtbaar bij de desbetreffende wijnen. Klanten kunnen bij de wijnen in de vorm van druiventrossen in de gradatie van één tot vijf hun cijfer geven en daarnaast een persoonlijke omschrijving. Dat kan zijn: ‘Gewoon een lekkere wijn, goed bij biefstuk.’ Of bijvoorbeeld: ‘Deze rosé is een must voor de smaakpapillen in het zonnetje in het park terwijl de kinderen spelen.’

www.e-cru.nl 

Voorbeeld van een smaaknotitie:





           

Reageer op dit item