Wines of Argentina, het promotionele platform voor Argentijnse wijn, organiseerde voor de eerste maal in Nederland de campagne Malbec World Day. De campagne, gericht op de wijnhandel, had als doel de Argentijnse Malbec zo veel mogelijk onder de aandacht te brengen.
Een etalagewedstrijd, themaproeverijen, speciale winkelacties en sociale media activiteiten vormden de uitgangspunten waarop de deelnemers werden beoordeeld gedurende de periode van 1 april tot en met 30 juni 2012.
De campagne is inmiddels afgerond en er zijn zeven prijswinnaars bekend gemaakt. Zij komen in aanmerking voor de titel Wine Shop Ambassador en winnen een 8-daagse educatieve wijnreis naar Argentinië. De winnaars zullen op maandag 10 september a.s. een plaquette in ontvangst nemen op de lokale vestiging van Wines of Argentina in Den Haag.
Prijswinnaars
Ton Overmars Wijnwinkel Slijterij
Hoofddorpplein 11
1059 CV Amsterdam
Le Grand Cru
Jan van Goyenstraat 12/14
2102 CB Heemstede
Gouden Ton Breda
Prins Hendrikstraat 183
4835 PN Breda
Breider wijn en delicatessen speciaalzaak
Schutstraat 35-37
7907 CA Hoogeveen
J.P. Alsem Kraayenstein
Forellendaal 336
2553 LM Den Haag
Wijnkoperij Henri Bloem Arnhem
Amsterdamseweg 126
6814 GJ Arnhem
Wijnhuis Oss
Zaltbommelseweg 22
5341 PD Oss
Wines of Argentina vormt het promotionele platform voor de wijnen van Argentinië, gevestigd in 28 wijnlanden en meer dan 50 steden. Haar belangrijkste doel is om door middel van promotieactiviteiten Argentinië als wijnland onder de aandacht te brengen.
Een overzicht van alle deelnemers die deelgenomen hebben aan deze campagne is te zien op de Nederlandstalige website van Wines of Argentina: www.winesofargentina.org/wineshop