Jacqueline van der Kloet, Taste & Tintle - Perswijn
Achtergrond & Interviews

Jacqueline van der Kloet, Taste & Tintle

Via Twitter, Facebook en Linkedin maakt Jacqueline van Taste & Tintle haar klanten enthousiast over bubbels: crémant, cava, prosecco maar ook ontdekkingen uit Moldavië en Oostenrijk. “Je maakt er een feestje van als je een fles bubbels opent!”

TenT_foto.jpg
Wat
: Taste & Tintle

Wie: Jacqueline van der Kloet

Specialisatie: mousserende wijnen. Champagne, crémant, cava, prosecco en verrassende bubbels uit Australië, Oostenrijk of Moldavië.

Vanaf: 2006

Hoe en waar is je wijnliefde begonnen?

Ik heb de liefde en passie voor wijn van huis uit meegekregen. Mijn vader was een grote liefhebber van Bordeaux en had er veel plezier in te vertellen over de wijnen die we dronken. Via hem ben ik aanraking gekomen met kleine champagnehuizen. Zo is de grondslag gelegd voor een ontdekkingstocht naar mooie parels uit de Champagnestreek en later mousserende wijnen uit allerlei landen en streken.

Wat vind je het leukste aspect van je wijnonderneming?

De veelzijdigheid van activiteiten vind ik spannend: zorgen voor een mooi assortiment, telkens op zoek gaan naar nieuwe originele bubbels, onder de aandacht brengen van je producten, de juiste doelgroepen aanboren, bestaande klanten zien te houden, contact met vakgenoten en last but not least de wijnreizen!

Wat is moeilijker dan je had gedacht?

Mensen zien te overtuigen van de meerwaarde van een duurdere mousserende wijn. En het maar blijven prikkelen van mensen om vaker een bubbel open te maken, niet alleen als er iets te vieren is… Je maakt er een feestje van als je een fles bubbels opent!

Welke wijncursus(sen) of wijnopleiding(en) heb je gevolgd?

Direct ná de start van ons bedrijf, heb ik het wijnbrevet (SWEN II) gehaald, vervolgens heb ik diverse masterclasses gevolgd. Ik lees graag over (mousserende) wijn en heb en grote honger naar kennis over (mousserende) wijn. Dit doe ik via gespecialiseerde websites, blogs en vakbladen. Bezoeken aan producenten dragen ook enorm bij aan mijn kennis van champagne en andere mousserende wijnen.

Welke rol spelen nieuwe media (internet, sociale netwerksites, andere media) in je bedrijf?

Voor Taste & Tintle is nieuwe media heel belangrijk! Direct contact met (potentiële) klanten gaat veel makkelijker dan voorheen. Je kunt in relatief korte tijd bekendheid generen binnen een grote groep mensen en bedrijven. Dit doen we via Twitter, Facebook, Linkedin en digitale nieuwsbrieven. Via onze webshop is interactie met klanten mogelijk over geproefde flessen.

Contact

Taste & Tintle

Wilhelminastraat 39

1054 VV Amsterddam

Internet: http://www.tasteandtintle.com

Twitter: http://www.twitter.com/tasteandtintle

Facebook: http://www.facebook.com/?sk=2361831622#!/group.php?gid=332392538158

E-mail: info@tasteandtintle.com

Telefoon: 06-51239315 en 06-26194748

Linked-in: http://nl.linkedin.com/in/jacquelinevanderkloet

Reageer op dit item

nl Nederlands