Wel lekker, maar? - Perswijn
Andermans woorden

Wel lekker, maar?

De Gillardeau betekent de parkerisatie van de oester. Martijn Wijn (!) van de Oestercompagnie.
Stijlicoon Thérèse

De zomer is alweer bijna voorbij! De kinderen zijn weer naar school en de dagen worden korter; de herfst is in aantocht!

Wij kijken terug op een heerlijke zomer. Samen met de kinderen naar China en Thailand geweest en tot 's avonds laat op het terras buiten gezeten. Het was heerlijk en hebben enorm van de tijd met elkaar genoten!

Nu verruilen wij de slippers, zwembroeken en jurkjes weer voor de dikke truien, want de herfst heeft officieel zijn intrede in Nederland gedaan. Maar een nieuw seizoen brengt ook nieuwe activiteiten met zich mee. In deze nieuwsbrief brengen wij u op de hoogte van al dat nieuws. Wij zien ernaar uit om u binnenkort weer te mogen verwelkomen.

Mededeling van de restaurateurfamilie Boer te Zwolle. Mevrouw Boer in 'dikke truien'? Laten ze het bij Michelin maar liever niet lezen.

 

 

Spraakverwarring

Bienvenue, ken je CORETTE al?

Met trots stellen we onze nieuwe CORETTE wijnen aan u voor.

Acht authentieke en karakteristieke Zuid-Franse Cépage wijnen (sic) uit de Languedoc-Roussillon, Pays d'Oc indication géographique protégée. […]

Met een classy en stylish look en feel voor de juiste beleving.

Meertalige mededeling van Résidence Wijnen. Aan jou en u! Wat er zo 'authentiek' is aan cépagewijnen, wordt helaas niet uitgelegd.

Wat Belgen echt bezighoudt

Kopzorgen om oesters en champagne

Oesters en champagne, dé feestproducten bij uitstek, zitten in de problemen. Het herpesvirus, dat eerder al heelder oesterbanken verwoestte in Frankrijk, Ierland en Groot-Brittannië, bedreigt nu ook de Zeeuwse oesters. En de zondvloed die de voorbije dagen de Champagnestreek teisterde, doet de druiven geen goed, aangezien die zeer gevoelig zijn voor rotting.

Bericht op www.standaard.be

 

AH Erlebnis

Siciliaans buitendiner

Wijntip: Moncaro Verdicchio dei Castelli di Jesi Classico € 3.99 Marken/Italië

Wijntip: Moncaro Rosato € 3.99 Marken/Italië

Italiaanse lifestyle volgens AllerHande. Op de pagina met 'stylingtips' (!) is ook nog een mevrouw te zien die uit een wel zeer gedateerd Duits roemerglas drinkt.

 

Weetje

Prijsdruk Nieuwe wereld

Door een groot aantal factoren staan de prijzen van wijnen uit de Nieuwe Wereld sterk onder druk.

Daarnaast is ook de wisselkoers van de Dollar en de Rand ten opzichte van de zwakkere Euro van grote invloed. Dit heeft tot gevolg dat wij genoodzaakt zijn een deel van de prijsverhogingen tussentijds door te voeren.

Nieuwsbrief DGS.

 

Kazen met een gezicht

Frankrijk produceert meer dan 1.000 verschillende kazen. Een consument kan onmogelijk al deze kazen kennen! Sommige kazen zijn bekender dan andere. Om de boodschap eenvoudig te houden, heeft de CNIEL ervoor gekozen de vier bekendste Franse kazen per land een eigen gezicht te geven.

In Nederland vertegenwoordigen de volgende personages vier kazen:

  • Johan Emmental
  • Karin Brie
  • Petra Camembert
  • Frits Bleu

Deze vier personages worden gebruikt in de campagne om de kazen 'een gezicht' te geven zodat de consument zich beter kan verplaatsen in de boodschap van 'goed leven en genieten', dit alles met een knipoog.

Mededeling van Sopexa. Tussen haakjes, hoe Frans is Emmental eigenlijk?

 

 

Druk, druk, druk

Op woensdag 22 september aanstaande komt de Franse ambassadeur, Monsieur Jean-François Blarel, naar Baarn om de versierselen te overhandigen, behorende bij de "Ordre du Mérite Agricole", welke mij al op 30 januari 2009 is toegekend.

Mededeling van Tjitske Brouwer MV

Déja vu

MontAsolo Raboso Prosecco Rosé

De grote wijnsensatie van 2010!

De sprankelende Italiaanse Prosecco Rosé is de grote wijnsensatie van 2010. Prosecco druiven (sic) staan garant voor heerlijke frisse en verleidelijk fruitige wijnen.

[…]

Wij mogen u de schitterende Raboso Prosecco Rosé van MontAsolo aanbieden voor de stuntprijs van slechts € 4,95.

Advertentie van AD Wijnshop voor een 'prosecco' die in werkelijkheid een IGT Veneto is. En waarom lezen we niet over de druif raboso? Naar zich laat raden zit het onverbeterlijke Wijnvoordeel hier achter.

 

Ze en je

In de maanden juli en augustus kan er hoog in de lucht genoten worden van de prachtige kwaliteit van Tariquet. In deze maanden schenken ze namelijk de Tariquet Les 4 Réserve in KLM Business Class.

[…]

Kom je deze twee maanden niet in het vliegtuig? Dan is Tariquet Les 4 Réserve ook te koop bij de betere wijnspeciaalzaak en slijterij voor ongeveer € 9,19.

In niet zo hoogstaand Nederlands gesteld maar wel van realiteitszin getuigend persbericht van LFE.

 

Bordeauxreis met de Franse slag

Kasteel

De overnachting is gereserveerd in een 18deeeuws kasteel midden in de wijngaarden van het Bordeaux gebied (sic) en wordt beheerd door Nederlanders. 's Morgens wordt hier het ontbijt geserveerd en de eerste avond ook het diner. In de dagen daarna staat één van de Grand Cru's van de Médoc op het programma: Château Mouton Rothschild, Château Lafitte Rothschild, Château Giscours of Château Lynch Bages.

Nederlanders die overnachtingen beheren? En Lafitte in plaats van Lafite? Krom Nederlands en kromme spelling van een beroemde naam in een mededeling namens Cazebonne over een te organiseren wijnreis naar Bordeaux. Tussen haakjes: de Médoc kent alleen crus classés. Voor grands crus moet je in Saint-Emilion zijn.

 

Het staat er echt zo

Veel gekakel en weinig eieren leggen. Gebakken lucht, de show is belangrijker dan de inhoud.

Kwalificatie van Derrick Neleman en diens By the Grape door Jan Rook op wijnplein.nl.

Typisch Nederlands

Nederlanders zijn gek op kaas en andere Hollandse lekkernijen. We houden er zo veel van, dat 57 procent van de Nederlanders etenswaren meeneemt op vakantie. Bijna de helft van hen heeft kaas bij zich en zo'n twintig procent neemt zoetigheid mee. Vooral het gemak en het feit dat veel typisch Nederlandse producten in het buitenland niet verkrijgbaar zijn, vormen de belangrijkste redenen om etenswaren over de grens mee te nemen. Vooral mensen die een (sta)caravan als accommodatie hebben, nemen kaas mee. Maar liefst 63 procent van hen knabbelt kaas uit het vuistje of belegt op de camping de boterham met kaas. Dit blijkt uit onderzoek van Bubo research international in opdracht van Beemster kaas.

Mededeling van Beemster kaas.

 

AW_groot.jpg

Rotterdam in Tourstemming.

Reageer op dit item