Persbericht: De familie Cazes verwerft Château Haut-Batailley - Perswijn

Persbericht: De familie Cazes verwerft Château Haut-Batailley

De familie Cazes, eigenaar van Château Lynch-Bages, verwerft Château Haut-Batailley, vijfde Grand Cru Classé te Pauillac. De familie neemt het bezit over van Madame Brest – Borie. Sinds het overlijden van haar broer, Jean-Eugène Borie, werd het château beheerd door een van zijn zoons, François-Xavier Borie, eigenaar van Château Grand-Puy-Lacoste.

“We zijn blij dat deze transactie kan plaatsvinden met de familie Cazes, die het werk op het wijngoed op dezelfde manier zal voortzetten, in dezelfde geest en met dezelfde kwaliteit.”, zegt François-Xavier Borie. De wijngaard van Château Haut-Batailley bestaat momenteel uit veertig hectare, waarvan 22 hectare zijn aangeplant met wijngaarden. De aanplant bestaat uit 70% cabernet sauvignon, 25% merlot en 5% cabernet franc. De gemiddelde leeftijd van de wijnstokken is 35 jaar.”Château Haut-Batailley is een mooie bezitting, waar fraaie wijnen worden gemaakt. De transactie vindt plaats tussen twee families die altijd vriendschappelijke betrekkingen met elkaar hebben onderhouden. De aankoop staat geheel los van ons château Lynch Bages. Château Haut-Batailley behoudt zijn eigen identiteit, ondersteund door een uitstekende en toegewijde eigen equipe.” Zegt Jean-Charles Cazes, CEO van de familiegroep.De transactie werd mede mogelijk gemaakt door Banque Rothschild.

Persbericht: Famille JM Cazes, Pauillac, 31 maart 2017

Reageer op dit item